Lilla hjärtat

2009-11-17, 14:56:33 / Kategori: Vardagsbestyr
Hemma hos mamma och pappa ett slag. Kom direkt hit efter MVC besöket som gick toppen. Lillemans hjärta fick vi lyssna på och så klämde hon på magen. Barnmorskan frågade om jag kände något ännu och det sa jag att jag gjorde. Det var ovanligt sa hon med ett leende och så sa jag vart jag senast kände honom böka runt. Då testar vi där sa hon och satte dit mikrofon-grejjen och jajamen, där var hjärtljudet direkt. "Mamma vet bäst" sa hon. Och hjärtat slog starkt och fint. Det tyckte mamma och blivande mormor om att höra. Lite vägning och prat om ditten och datten vart det. Sen gick blivande mormor och jag runt i lite affärer och shoppade mig en ny jacka, magen växer så jag får inte plats i min längre. Och vinterjackan dör jag av värmeslag i om jag skulle börja använda den nu. Har hunnit med en tupplur här tillsammans med lite lunch. Blir middag här lite senare med, bli bortskämd av mamma och pappa är ju det bästa som finns. Speciellt när O är bortrest och man är ensammare än ensammast hemma. Även fast jag har lilleman i magen som bökar runt..



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?